Skip to main content

Soul day.....

erm...Soul day....

baru aku teringat hari ni soul day... bila hari soul day ni aku teringat ngan fmly member aku yg dah jumpa dgn kt Atas tu...

Mendiang uncle aku ni anak yg plg bongsu skali dalm adik bradik dady aku... dia ni bdn mmg chubby...(macm aku..hehe) pernah skali tu org slah tgk aku ngn dia..sbb tyme tu aku rmbt pendek n kbtln rmbut aku ngn dia lbh krg sma...hahaha...mmg lawak.. org ingt aku ni uncle aku..smpai ada ckp kmi dua ni kembar... hehehehe... uncle aku ni mmg sot2.. ada skali tyme kitaorg celbrate xmas, uncle aku ni ngn sorg lgi kazen aku(iaitu adik kpd mendiang frederic@yek) nk pergi usha sorg awek ni... snggup ikut ke mn awek tu pergi.. xpsl2 aku plak dorg dua suruh adjust dorg.. gila btul..tp aku xnk sbb awek tu sombong ngn aku..huhuhu..hehe...
bbrapa tahun kmdian, uncle aku disahkan menghidap kanser darah...aku x tau mula2.. dady n mamy aku rhsiakan hal ni dri aku.. n ada gak fmly mmber yg lain x tau lg...cma mmy n dady aku je yg tau.. bila aku tau bnda ni, perasaan aku mcm2..cmpur2...msa tau tu pon uncle aku dh brada thap yg merbahayakan...smua adik beradik bapa aku yg ada kt sarawak diterbangkan ke JB jmpa ngn uncle aku kt hospital sna..(sbb uncle aku b4 skit keja kt JB)...bbrpa hri kmdian, x lama lps dorg smua blik sarawak smula, uncle aku dh xde...:(.. mmg sedih. aku tau msa aku kt skul n tgh prepare utk event kat skul tyme tu.. aku nangis.. uncle aku ambik aku kt skul...hurm.....uncle aku dikebumikan kat kpg.. uncle aku diterbangkan dr JB ke Miri dan guna jln darat bawa uncle aku ke kpg gna kereta 4wd. mamy aku cerita, spnjg perjalanan nk ke kpg tu, roh uncle aku mmg nakal.. ada 3 buah kereta potong kereta 4wd yg bwa uncle aku, n ketiga2 kereta smua rosak tepi jln dh potong kereta yg bawa uncle aku...hehehe..uncle..uncle..nakal betul... den, ada satu kereta ni, mngkn dia tau n ada nmpak apa yg jdi, driver kereta yg satu ni mnta izin ngn uncle aku dulu .(msa tu dorg berhenti kt satu kdai makan, nk rehat)..........itu la uncle aku... dri dia hidup smpai dah xde dia msh nakal....

yg ni plak pasal kazen aku...mendiang frederic..atau kitaorg pngil dia Yek. yg ni kazen aku no 2 plg tua sblh dady aku. dia ni nmpak je pendiam, tp otak mmg gila...dia ni pndai masak..ada sekali dia mask, pergh..mmg sedap gila. hehe... tp ada satu je kelemahan kazen aku ni, dia ni keja skjp2 je kt satu tmpt den dia berhenti. sbb apa, sbb dia salu bgn lmbt.. tp bg aku tu msalah tingkah laku dgn dia.. huhu....tp kazen aku ni boleh dikirakan mati mengejut la...sbb apa, dia meninggal sbb kna langgar lori balak... n org yg langgar dia pon bkn org lain, org yg sma kpg dgn mak dia juga. memang sadis la kazen aku ni meninggal.. masa dia meninggal tu pun, mak bapa dia n adik beradik dia yg lain suma tgh prepare nk g kawen abg dia. mendiang ni xnk ikut... msa aku tau hal ni pon msa aku n mmy ku tgh on the way nk balik gawai. msa tau tu, kaki aku mmg lemah..mengigil...erm..xtau aku mcm nk describe...huuhu

sorg lagi fmly member aku yg aku paling rindu n syg selama ni...wpon aku x tnjuk... dgn moyang aku.. Inik Chit. aku rindu giler ngn dia... aku plg rindu dgn kuih yg dia buat. xde sape pon yg boleh lwn kuih buatan dia...kuih penyaram, kuih sepit, sarang semut... huhuu...rindu ngau d inik... moyang aku ni meninggal xde sakit apa pun... sblm dia mennggal tu dia syok tgk tv n anyam bakul yg mak aku minta ngn dia... pkl 3 pgi aku terima kol dr kazen aku bgtau yg inik chit dah meninggal.. argh!! slama ni inik sihat je...lgsg xde apa2.. huhu.. sedih sgt...rindu sgt ngn inik...sob sob.. dulu2 masa nk gawai, bila inik buat kuih aku n kazen2 aku n anty kecik aku salu kacau dia...kacau sbb nk mkn kuih dia yg br masak..hehe... tp inik x mrah pon..dia biar je... sbb dia tau kitaorg nk mkn... hehe.. xlama lps inik meninggal, aku, mamy, moty (adik aku no.2) n dady aku ada mimpikan inik.. aku dah 4 kali mimpikn inik.. nak tau, sblm aku terima tawran msuk u, aku ada mimpi inik chit tolong aku berkemas barang..nak ikut aku.. n dia ckp dia akn ikut aku mana aku pergi.. aku bgtau mamy aku mimpi aku tu,.. mamy ckp inik chit jaga aku n akn stiasa tolong aku... hehe... inik, aku salu teringat ke d inik.. tiap kali ku mda gmbr d, dalam ati ku nyin nyabak lbn teringat ke d...huhuhu...


tp itu la org ckp, bila dah xde bru kita nk ingtkan org tu... huhuhu...
aku harap org2 yg aku sayang ni ditempatkan dgn org2 yg baik...

:(..sob sob sob....

Comments

Popular posts from this blog

:: Sabar ::

dear bloggie.... Sabar. Itu lah yang aku dapat bertahan sekarang ni. Kesabaran aku betul-betul diuji. Kalau dilihat dgn dlm lagi, hal ni memang hal kecik. Tapi sekecik mana pun hal ni, suatu hari nanti memang akan jadi besar. Pasal sabar..aku rasa aku dah cukup sabar dah dengan sikap seseorang ni. Selama ni, aku memang respect dia as a friend. And aku memang sentiasa bersedia je if dia memang btul2 perlukan aku. I always there. But, what that fella had done to me yesterday, really really really make me feel uneasy. Oh my goodness. It seems like i make a really BIG mistake. Hurm... Yes, i admit i make a mistake for what i had ask..but... IDK... So, apa aku kena buat? Ini bukan soal sapa minta maaf dgn sapa. NO.. Aku x kisah pun hal tu tp aku pun ada hati dan perasaan. Keadaan aku sekarang betul2 diuji. And aku betul2 tersepit dgn keadaan ni.. Aku x salahkan sapa2 dalam hal ni. Agak2nye aku kena nuetral dlm hal ni. (Tp, selama ni aku rasa aku x sokong mana2 ant dua tu). Aku lebih kepada

..the followers...and the readers....

... ..... ......hehehe...aku br perasan followers aku adalah org yg aku knl... hehehe... guys, i ada permintaan ngn u ol..hehe.. permintaan i...(mngkin sma gak ngn member lain...hehehe...)... apa2 yg dicoret dalam blog ni biar lah dlm blog ni je k? dah baca, diam2 je...anggap mcm baca teori2 social scientist mcm yg aku baca selama ni...hehehee.... same goes to the readers la... hehehe... aku x kisah korang nak baca sbb tu la aku buat blog... tp bnda lam blog, biar lam blog...xperlu la bising2 kt luar... hehehe... terutamanya blog aku la... blog org lain aku x tau..hehehehehe.... anyway, have fun with my blog k?? ok..ok... mood stdy dah dtang...

me and T.O.P BigBang...!! edited!!

editing punya pasal.... yang ni aku edit sendiri... hahahaha kamsahamida untuk Bita unni..sebab dia edit pic i ngan T.O.P.. hehehe.. suka sgt2...!! hahahaha