SHARING OF THOUGHT

Life is really miserable. Ups and downs is always there. At the same time it helps us a lot to stand up still and moving forward. We may falling down a lot but yet we still try to stand up again. No matter what.

Sunday, October 31, 2010

Gigi Patah......

gigi aku patah ke?? yup...tp lam mimpi..mngkin pada sesetengah orang mimpi tu mainan tidur tp bgi aku mimpi tu beri aku petanda..tp bukan semua la.. malam td aku mimpi yg gigi aku patah. kalau diikutkan, kalau mimpi gigi patah ada saudara yang akan meninggal. kalau patah bhgian depan, saudara plg dekat, n kalau bhgian gigi belakang plak, saudara jauh. nak tau gigi aku patah bhgian mn?? Bhagian DEPAN!! erm... risau jugak aku ni.xtau apa yg bakal berlaku..(sbb aku bukan tukang tilik)..

aku risau bkn apa, sbb semalam uncle aku ada kol..(apai anol)..dia ckp telinga dia ada skit balik. pastu plak, hingus dia ada tp xde air hingus yg kuar dr hidung. dulu apai anol tu pernah disahkan menghidap kanser hdung, tkut penyakit dia dtg balik...kalau x silap masuk thn ni dah nk masuk thn ke-4 dia brada thp selamat slps dikimoterapikan. hurm.....

yg ni pon aku risau gak, dady aku.. risau dia apa2 ke kt ldg sna. dady aku ni ada pnyakit darah tinggi. aku risau dia plak yg apa2 kt ldg.. bkn ada mmy ngan dia kat sana,. harap2 la dady x apa2 k? we still need u...huhu... dady..dady....

ni lagi sorg aku risau, Uko Ledo..(nenek dlm bhsa kenyah)..yg ni pon aku risau gak. dia ni salu skit...mslhnye dia ni degil, xnk dgr ckp org... makan ubat, mmg dia mkan ubat on time... yg jd msalahnye yg mnybbkan aku ckp uko ni degil ialah, dia suka sgt curi2 minum arak. dah minum arak pastu sakit, smua org dia mrah nnt. urg bkn xnk bg dia minum..(mmg xnk bg pon..hehe..) tp dia kn dah tua, sakit lagi..mmg la cpt skit kalau dah mabuk...adeh adeh...uko uko... cba la dgr ckp anak2 dan menantu mu...(uncle,anty,dady n mamy aku la...)

tp...aku hrap smua sihat walafiat... tak kisah la saudara jauh ke dekat ke...harap dorang sihat slalu... mmg la kita x boleh elak kematian sbb setiap antara kita ni mmg akan meninggalkan dunia yg fana ni..(cewah)...tp sekurang2nya....erm...susah gak nk cakap sal bnda ni.... huhuhuhu....

Sedalam Lautan?

memang benar fikiran setiap insan tidak sama. setiap antara kita pnya pndangan dan fikiran masing-masing. namun adakalanya, fikiran dan pandangan itu akan berubah.. bukan berubah kerana peredaran zaman tetapi dari diri orang itu sendiri. kalau orang itu sendiri yang mahu fikiran dan pandangan nya berubah, dia perlu terima dan mengamati betul2 sesuatu perkara. bukan hnya melihat melalui satu pandangan semata. ada benarnya latar belakang pendidikan mungkin memainkan peranan yang penting utk kita mengubah dan berubah pandangan kita akan sesuatu perkara. erm....

perkara ini buat aku terfikir dan cuba untuk memahami dengan lebih mendalam. semua ini terjadi bila sepupu aku masih lagi berpandangan cetek dan sempit. sempit maksud aku disini bukanlah terlalu tradisional tetapi maksud aku sempit di sini dia masih lagi di takuk yg lama dan x ingin menerima perubahan dalam diri dia sendiri. tp aku agak terkilan dgn pemikiran sepupu aku itu sendri.. umur aku dan dia sama cuma beza bulan. mungkin dia sndiri yg tak berani nak terima perubahan dalam diri dia,... tp aku harap suatu hari nnt dia akan perlahan-lahan menerima perubahan... klau bukan dia pun, sekurang2nya bakal anak2 dia yg akan datang tidak merasa terkongkong....

luahan rasa aku selama ini... huhuhuuhu...:(

Wednesday, October 27, 2010

emotional!!

URGH!!geram btol la... aku marah kat dia den aku kena marah balik? argh...aku just bgtau apa yg aku x puas ati ngan dia je... hurm... salh ke???

Wednesday, October 20, 2010

COOL!!!!

Hari ni kelab bola baling buat frenly match ngan UITM.. ingatkan nak cancelkan je tadi..hehe.. sbb hri hujan... tp hujan sekejap je.. nampaknya memang la kena teruskan. well, game td so far so good la. team agak kelam kabut gak td. mana tak kelam kabut, nerves bah. lawan ngn uitm yg smmgnya kitaorg gerun slama ni. mngkin sbb kitaorang tuan rmh, so team laki n pompuan hri ni sma menang. perempuan 6-3, laki 9-7. tpi xleh gak bngga ngat ngan game td sbb diaorg bkn nya serius ngat pon main td. nmpak sgt diaorg just take it easy... tp apa2 hal pon bnda ni smua kena buat peningkatan la.... hehehehe...

ni nak cerita plak sal aku gi meeting dgn pegawai kementerian yg spttnya pres kelab aku pegi. nebes gak la aku...mn tau diaorg mnta report. dah la aku xda sedia report.. puas aku msg ngn pres aku.. sbbnya aku nak mententeramkan hati aku sbnrnya,... huhuhu... sekali pergi, org tnya soalan daa..utk penyelidikan.. hehehehe... tp yg aku x bleh blah, nape la diaorg2 yg pres kelab tu x reti bhsa n x fhm kehendak pegawai tu. (nm dia Dr.Jamal) ..aku tau la semua pres tu nk menceritakan mslh tp fhm la btul2 dulu apa yg dr.jamal nak.. huhuhu... adeh!! dush dush!! hehehe..... tp seriusly la, nmpak jga yg sebhgn stdt unimas ni x leh nk berdiri kat kaki sndiri..lbh2 lg bila nak buat xtvt.. huhu...terlalu bergantung dgn bntuan unit sukan. dah tau unit sukan tu ssh nk mnta bntuan, buat la sndiri. nk hrpkan diaorg tu(unit sukan laa..) ntah smpai bila nak jdi... huhhu...


Tuesday, October 19, 2010

hujan...oh hujan.. kenapa engkau turun??

*mengigil*...pergh...sejuk nar juak lam cais tok...dh berapa ari tok mala jak ujan tyme petang.. huhu... nsb xda cuci baju tek... huhuhu...
ari tok nang nasib ok la lam kelas dr. lucy td. smua tkut nya nganok lam kelas..tp nmpaknya mood nya bgs ari tok.. and discussion pon berjalan ngn lancar.. hehe..x la tension glak. next week kira last class ngn nya... hurm... x lama gik mok final.. adeh.. nebes eh!!! arap2 aku dpt jwab ngn baik. aku x maok bye2 unimas... aku mok stay ngn unimas smpey grad... huhu...GOD, Please bless me... huhu...
esok...20.10.2010...tarikh nang kacak! (smpt x bli no esok? ) hahaha... esok ada frenly match ngn uitm. oh gosh! hope sgt esok ujan mcm ptg ni. x pyh la frenly match. bkn apa...konfiden level blom up gik.. nebes eh.. huhuhu... erm... dah la keadaan pdg ya x brapa. ngn jring nya gik.. adeh2.. cda unit sukan tok pon satu... yg pegi antar smua bertugas utk malindo ya buat apa...? x boleh kah tglkn 2 3 org jaga stor unit sukan.. ya pon pyh gilak kah? ish...trok.. sukan2 yg berprestij kan main gik... lbh2 gik mun sukan luar... tp sukan dlman unimas terutamanya kepentingan stdnt sndri x terjaga.. hurm... trok nar juak... huhuhuhu... tp for sure, hrp sgt2 esok hri hujan!!! heheheheehehhehe

:: Side Dish ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...