SHARING OF THOUGHT

Life is really miserable. Ups and downs is always there. At the same time it helps us a lot to stand up still and moving forward. We may falling down a lot but yet we still try to stand up again. No matter what.

Saturday, October 3, 2009

PENGABIS ATI KU...

CINTA.... erm...aku kedirik pon kadang2 nda faham nama erti cinta sebenarnya. cinta kepada tuhan? cinta kepada ibu bapa? cinta kepada sahabat? cinta kepada kekasih atau cinta kepada diri empu? keni asai sebenar perasaan cinta? puas dah aku giga perasaan nya. tapi aku ndai tertemu langsung pun walaupun aku diatu benung bercinta.

kadang2 aku fikirkan cinta tu ngsuh hati ku susah. n kadang2 cinta tu ngasuh ku senang ati. aku pon nda nemu. smpai bila aku akan bakatu. dah ka masuk 2 tahun aku ngau ia berpangan. n dlm dua tahun tu maioh macam utai aku belajar mimit-mimit. tp kadang2 aku bertindak baka anak mit. aku pon nda nemu nama kebuah aku bakanyak. aku baka nda ulih berfikir sedangkan aku ulih berfikir. cuma...ntah la.

aku mengaku memang aku sayau ngau ia. tp diatu aku nda nemu perasaan sayau ku nyak diatu maioh ni. n aku nda nemu sama ada ia sayau aku pengabis ati ia. enti ulih, aku ngai ia terikat atau terbeban ngau aku. aku ngai ia rasa aku tu baka beban untuk ia. aku pon nda faham.

adakah masalah nyak datai ari aku empu? aku yg terlalu takut untuk menyayangi ia atau aku takut ngau diriku empu? atau aku takut ngau keadaan family ku empu.? aku nemu bc jurang antara family ku ngau ia tp kadang2 perkara nyak menyusahkan. cubala keadaan aku baka biasa. nadai apa2 masalah.

tapi hidup kitai mensia nda sebaka. cuma diatu aku dalam kekeliruan. aku nda nemu bakani gik.

:(

Thursday, October 1, 2009

Persahabatan

Ada pepatah mengatakan berkawan biar seribu, berkasih biar satu. memang benar kita perlu berkawan dengan ramai orang tanpa mengira bangsa dan warna kulit serta agama. melalui persahabatan kita dapat menempuh pelbagai pengalaman tanpa mengira masa dan ketika. persahabatan itu seumpama rencah dalam kehidupan kita seharian. malahan, persahabatan juga boleh dikatakan sebagai salah satu pelengkap dalam kehidupan kita seharian.

saya sendiri mempunyai ramai sahabat tak kira bangsa, agama dan kaum. segala layanan adalah sama rata dan kami juga memupuk persefahaman di antara diri kami sendiri. kegembiraan, kesedihan, kepayahan, semuanya ditempuh bersama. pengalaman dikongsi bersama dan ia menjadi satu memori yang tidak dapat dilupakan seumur hidup kita.

namun, rambut sama hitam, tapi hati lain-lain. ada sesetengah orang mengambil kesempatan di dalam kesempitan. dalam bersahabat, mereka sengaja membinasakan pertalian yang setelah sekian lama terjalin. mereka sanggup menyakiti dan melukakan sahabat mereka sendiri hanya kerana kehendak duniawi. sehinggakan ada juga sahabat yang hanya menjadi sahabat hnya ketika suka sahaja. itu lah rencah dalam kehidupan kita sekarang. bukan semua orang mampu menjadi sahabat yang baik untuk kita. dengan itu, kita kena berhati-hati dalam memilih sahabat. yang penting sekali, bina lah persahabatan dari hati yang ikhlas.

peace!! muahxx...!!

:: Side Dish ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...