Skip to main content

DADY......

mcm biasa la bgn jam 10 11 am..hehe...xde exam bah...

erm... td sya terbgn sbb saya mimpikan dady saya... something wrong kah dgn dorang sana? lbh2 lgi ngn dady aku? erm....hrp xda apa2 la yg jdi ngn dady aku. bkn apa, sblm ni pon pernah gak dpt mimpi sal dady..tup tup 2 3 hri pastu aku dpt tau something sal dady aku..nak tau apa? haa.... let strt the story........

mcm ni, ingt x hri tu aku balik kpg nk attend wedding kazen aku tu? rsnya 3 - 4 hari berturut2 sblm aku balik kpg aku asyik mimpikan dady aku n uncle aku. x penah2 aku mimpi kan dorang.. plg2 aku mimpi pun aku jmpa aku pnya putera idaman.. ngeee.... ok..start balik... mula2 aku x kisah ngt la sal mimpi tu tp dlam hati tu, doa gak xnak apa2 jdi kan.. pastu aku masa aku jmpa dady aku skjp sblm berangkat ke rh adik ipar aku tu, aku dpt tau satu berita.. ada org dengki dgn family aku n cuba utk jatuhkan family aku. lbh2 lagi dgn dady aku!! orang tu guna black magic la suruh dady aku layap..tau layap ape? layap mean suruh dady aku leka.. leka dgn kerja,leka dgn kebun kitaorg, leka dgn fmily...dan sbg nya la. yg pntg leka. haa...mcm mn kitaorg tau? ingt org tu je tahu guna black magic? eleh..kitaorg ada pakar black magic la..hahaha..xde la... bukan2... x baik tau... hehe... kitaorg tau sbb sblm tu mamy aku ada la suruh anty aku yg kt bekenu tu mnta tolong anty aku tu pegi jmpa sorg pak cik or mak cik ni tlg tgk2 kan knapa mcm tu kan sbb sblm tu mamy aku tgh selesaikan konflik dalaman uncle aku. so, dari situ la mamy n anty aku yg kat bekenu tu dpt tau. org tu buat kat uncle aku n dady aku. then, makcik/pakcik (xsure nma dia....) bagi air penerang hati kt uncle aku....kiranya bnda tu hampir berjaya msuk dlam diri dan hati uncle aku tu la. nsib baik uncle aku nak minum. mungkin sbb uncle aku respect n syg ngn mamy aku as his kakak so dia minum..... hurm.....sblm ni dady aku pon ada perasaan leka tu tp kira berjaya di tangkis la sbb masa tu fmily aku ada buat sembhyang rosari, kiranya masih kebal lagi la, x berjaya.. hehe.. yg uncle aku ni plak, bnyk sbb knapa dia mdah kena bnda mcm tu..1. dia xda agama.dia kira pagan la..x masuk kristian...2.sbb hati dia sndiri..

org yg dengki dgn family aku lbh2 lagi dady aku sbb dady aku ni kira pembantu utama utk menaikkan taraf hdup fmily kitaorg. pastu tmbah plak anak2 dia bc pemandai bak kata dlm bhsa iban....(aku lah tu sbb antara kitaorg sefamily aku je yg masuk uni setkt ni..sblh mamy aku la..)..yg ni berdasarkan pemerhatian makcik/pakcik yg tolong tgk2 kan td la... erm..tu lah hati manusia..x blh tgk org sng sikit trsla nak buat bnda2 mcm tu. buduh! apa yg dady n mamy aku dpt skrg ni pon ats titik peluh diaorg sndiri. bkn nye ada mnta tolong sapa2. aku tau sbb aku sndiri tgk keja mamy dady aku...mamy dady aku buat keja sehbs mngkin dgn tulang keringat..(btul ke tulang keringat tu?? hahaha)..bukan ada hrp bantuan sapa2 pon. bkn ada mnyusahkan org. smpai mamy dady aku bg keja lgi kat sesetgh org2 kpg terutama golongan belia gara2 nk tolong dorang.. ish ish...dunia dunia...

actually, lama dah org cba nk jtuhkan family aku....tp salu kena tu la kt uncle aku tu td... kesian uncle aku.. jd mangsa.. hhuhu..

tapi..apa2 hal pon aku hrp sgt2 family aku x apa2. minta dijauhkan daripada segala malapetaka...

YA TUHAN YANG MAHA KUASA, kau berkati dan lindungi lah ahli keluarga ku daripada sebarang bencana dan malapetaka. kau hantarlah malaikat mu untuk lindungi mereka smua disana. jauhkanlah mereka daripada hasutan syaitan.. aku syang kan family aku.... AMEN!

dady....hope u ok kt sna k.?? huhu.....


Comments

Popular posts from this blog

:: Sabar ::

dear bloggie.... Sabar. Itu lah yang aku dapat bertahan sekarang ni. Kesabaran aku betul-betul diuji. Kalau dilihat dgn dlm lagi, hal ni memang hal kecik. Tapi sekecik mana pun hal ni, suatu hari nanti memang akan jadi besar. Pasal sabar..aku rasa aku dah cukup sabar dah dengan sikap seseorang ni. Selama ni, aku memang respect dia as a friend. And aku memang sentiasa bersedia je if dia memang btul2 perlukan aku. I always there. But, what that fella had done to me yesterday, really really really make me feel uneasy. Oh my goodness. It seems like i make a really BIG mistake. Hurm... Yes, i admit i make a mistake for what i had ask..but... IDK... So, apa aku kena buat? Ini bukan soal sapa minta maaf dgn sapa. NO.. Aku x kisah pun hal tu tp aku pun ada hati dan perasaan. Keadaan aku sekarang betul2 diuji. And aku betul2 tersepit dgn keadaan ni.. Aku x salahkan sapa2 dalam hal ni. Agak2nye aku kena nuetral dlm hal ni. (Tp, selama ni aku rasa aku x sokong mana2 ant dua tu). Aku lebih kepada

..the followers...and the readers....

... ..... ......hehehe...aku br perasan followers aku adalah org yg aku knl... hehehe... guys, i ada permintaan ngn u ol..hehe.. permintaan i...(mngkin sma gak ngn member lain...hehehe...)... apa2 yg dicoret dalam blog ni biar lah dlm blog ni je k? dah baca, diam2 je...anggap mcm baca teori2 social scientist mcm yg aku baca selama ni...hehehee.... same goes to the readers la... hehehe... aku x kisah korang nak baca sbb tu la aku buat blog... tp bnda lam blog, biar lam blog...xperlu la bising2 kt luar... hehehe... terutamanya blog aku la... blog org lain aku x tau..hehehehehe.... anyway, have fun with my blog k?? ok..ok... mood stdy dah dtang...

me and T.O.P BigBang...!! edited!!

editing punya pasal.... yang ni aku edit sendiri... hahahaha kamsahamida untuk Bita unni..sebab dia edit pic i ngan T.O.P.. hehehe.. suka sgt2...!! hahahaha