Skip to main content

:: Virus?? Naked?? ::

dear bloggie....

hohoho... semenjak dua menjak tiga menjak dan bermenjak-menjak ni, kat FB aku tgk bermcam2 dah gmbr2 naked. Pergh!! Biar betik???!! Virus?? Xde ethics dlm IT? Hurm....

First aku tgk dlm home FB aku sorang chinese girl...naked doe!! Xbleh than, budak skolah tu... Hebat sgt ke nak tunjuk tuu?? HOHOHO..klau bsar dan gebu mcam pamela anderson ok gak kan.. ni msh kcik tu... **dirty minded of mind..haha** Aduhai... ada gak la aku tgk komen2...tapi msalahnye aku x fhm komen tu..sbb ditaip lam bahasa cina. Nak guna khidmat Mr.Google utk translatekan, xde hati aku nak memahami kata2 mereka. Yg x bleh blah nye, si amoi dlm gmbr tu siap blh plak ltak icon smiley..... hurm.. x reti malu ke?? HUHUHU..

Second gmbr ni plak, gmbar awek buka baju tayang dia pnya nenen..**oopss**.. HOHOHO... ni lagi satu... awek ni pkai tudung.. Aduhai... apa ntah nama tu..Bohsiamurahan? haa... Album tu nama BohsiaMurahan.. Gila.. Bahaya tu... Ada la kawan aku post kat wall aku jgn add profile bernama Kabus Berdarah.. Ish ish ish... yg ni mmg myalahgunakan btul kot..mnurut sumber2 berkaitan , Si kabus berdarah ni akan guna pic kita and post kt album tu. Hurm...Cam ape ntah. Mmg penyalahgunaan IT. Cam tetttt je...

Third, ada plak gmbar sepasang lelaki yg disyaki gay di-sharekan oleh ntah brapa ratus org ntah share gmbr tu. Komen tak pyah cakap lah... dah beribu tu komen diaorg. Ape lagi..of coz la mnyumpah2kan perbuatan psgan ni. Mn tak sensasi dan meletup kalau dah gmbr tu bdk dua org tu posing maut giler. Peluk2 siap kiss2 pipi tu... Aduhai.... Yg tukang komen pon satu hal, dah tau dorang tu buat salah (dari segi agama la), nak marah pon marah lah..tpi kalau sampai sumpah yg tahap sumpah gila tu.. cthnye : *cam babi* *cam sial* fucck la gmbr korang* dan lain2... aku rasa yg tukang komen cengitu rupa pon lbh krg sama jga la dgn bdak yg amik gmbr tu. Sebabnye, diaorg nak sdarkan psgn tu, tpi ayt dorang sndiri pon ntah apa2.. Aku mstilah x komen kan gmbr tu. Sebabnye aku xnak tergolong or dikira bersubahat dgn dorang. HAHAHA~~ Aku lbh suka memerhati je bnda2 cam tu.. Lg satu blh caye ke gmbr tu mmbktikan dorg gay? Mana tau org edit ke, ape ke. kan?? kan?? musykil musykil... hurm...

Kesimpulannya, berhati2 lah kita smua yg tergolong dalam pengguna IT yg bijak. HUHUHU~~ Tkut nnt org salahgunakan kita pnya FB ke, gmbr ke dan yg berkaitan la. Sekarang ni, macam2 bnda blh jadi. Org2 yg bijak pndai dlm menyalahgunakan IT ni pon dah ramai dah aku rasa. Kalau x, xkn la ada bnda2 mcm ni kan? Aduhai...apa la nak jadi?? Psal gmbr naked2 tu..Hurm..amik iktibar dan pedoman. Berhati2 dgn gmbr yg nak dipostkan or disharekan. Baik ltk tu jd privacy utk diri sndiri n friend je. HUHU.. Mmg la kan akaun fb ke, apa ke tu dikira privasi sndiri tp masalahnye privasi yg tu dikongsi bersama. HOHOHO.. tmbh2 lgi virus yg ntah apa2 skrg ni. Alahai... yg cipta virus ni pun satu. Tau le nak cari duit.. Ni lappy kesygan aku kena virus, tak pasal2 nak format balik.. Melayang la RM aku yg tercinta. HUHUHU~~ Jadi, kena lah hati2...

p/s : mata aku dah layu..bca article lec ksygn aku dn kwn2... masa utk tdo...

Comments

Popular posts from this blog

:: Sabar ::

dear bloggie.... Sabar. Itu lah yang aku dapat bertahan sekarang ni. Kesabaran aku betul-betul diuji. Kalau dilihat dgn dlm lagi, hal ni memang hal kecik. Tapi sekecik mana pun hal ni, suatu hari nanti memang akan jadi besar. Pasal sabar..aku rasa aku dah cukup sabar dah dengan sikap seseorang ni. Selama ni, aku memang respect dia as a friend. And aku memang sentiasa bersedia je if dia memang btul2 perlukan aku. I always there. But, what that fella had done to me yesterday, really really really make me feel uneasy. Oh my goodness. It seems like i make a really BIG mistake. Hurm... Yes, i admit i make a mistake for what i had ask..but... IDK... So, apa aku kena buat? Ini bukan soal sapa minta maaf dgn sapa. NO.. Aku x kisah pun hal tu tp aku pun ada hati dan perasaan. Keadaan aku sekarang betul2 diuji. And aku betul2 tersepit dgn keadaan ni.. Aku x salahkan sapa2 dalam hal ni. Agak2nye aku kena nuetral dlm hal ni. (Tp, selama ni aku rasa aku x sokong mana2 ant dua tu). Aku lebih kepada

..the followers...and the readers....

... ..... ......hehehe...aku br perasan followers aku adalah org yg aku knl... hehehe... guys, i ada permintaan ngn u ol..hehe.. permintaan i...(mngkin sma gak ngn member lain...hehehe...)... apa2 yg dicoret dalam blog ni biar lah dlm blog ni je k? dah baca, diam2 je...anggap mcm baca teori2 social scientist mcm yg aku baca selama ni...hehehee.... same goes to the readers la... hehehe... aku x kisah korang nak baca sbb tu la aku buat blog... tp bnda lam blog, biar lam blog...xperlu la bising2 kt luar... hehehe... terutamanya blog aku la... blog org lain aku x tau..hehehehehe.... anyway, have fun with my blog k?? ok..ok... mood stdy dah dtang...

me and T.O.P BigBang...!! edited!!

editing punya pasal.... yang ni aku edit sendiri... hahahaha kamsahamida untuk Bita unni..sebab dia edit pic i ngan T.O.P.. hehehe.. suka sgt2...!! hahahaha