SHARING OF THOUGHT

Life is really miserable. Ups and downs is always there. At the same time it helps us a lot to stand up still and moving forward. We may falling down a lot but yet we still try to stand up again. No matter what.

Sunday, April 24, 2011

::With WHO should i talk to?::

dear Bloggie, (zaman dulu biasa cakap dear diary.)

Kepada siapa patut aku luahkan isi hati aku ni. Semenjak aku balik ke sini, (rumah) tak de pon aku rasa tenteram. Makin susah hati adalah. Hurm... Aku tau ada sesuatu yang berlaku dalam rumah ni cuma aku tak tau apa dia. Entah la.. Bukan aku nak menaruh syakwasangka.. tapi gerak hati aku yang cakap macam ni. There is something hidden from me. Since aku balik sini, aku tak banyak cakap pon waima ngan mamy aku sedangkan sebelum ni, ada je yang aku cakap ngan mak aku walaupun sikit. Tapi sekarang, something wrong there...

Bloggie,

Aku tak tau macam mana nak cakap. (Ulangan dari ayat atas). Entah la... nak aku berdoa, aku rasa DIA pon dah jemu dengar doa2 aku. Minta benda yang sama..tapi aku rasa masih juga macam ni. Ke sebab aku tak ikhlas? Hurm... (God, sorry talk front and back about u..)

Bloggie,

Apa ptt aku buat sekarang ni bloggie? Nak aku lupakan? X boleh...sbb bukannya org lain pon. Nak aku sibuk2, takde bukti utk aku sibukkan. Argh!!! tension aku macam ni. Kat rumah sendiri pon tak rasa tenteram. Aku nak nangis sgt2...tapi mcam mana?? ADuh!!! Menyesal aku balik sini time revision week. Baik aku stay je kat kuching. Buat bodoh je... Lbh baik aku tak tau daripada tau. Tapi bagus juga aku tau, sekurang2 nya aku dah bersedia.

Dalam hal ni, memang aku akan salahkan orang tu. (Adalah..) Aku peduli apa. Aku dah besar... umur aku dah 22 tahun. Aku tau apa yang aku buat. Nak dia marah aku, marah la. Aku tau, tak ada siapa yang akan bela dia nanti andai kata hal ini memang terbongkar. Nak malu buat apa. Aku takkan malu. Biarlah orang kata aku tak hormat dia. If nak aku hormat dia, hormat orang lain dulu. Fikir sebelum buat benda yang memang menyusahkan diri sendiri dan orang terdekat. Aku tau, mungkin aku suatu hari nanti akan buat keputusan yang terburu2..(bukan bunuh diri k... Bukan smpai thap tu... Tak sanggup aku... Tkut wei!!!) Aku pernah buat keputusan tu yang lepas.. hahaha...smpai kan org tu suruh aku mnta maaf ngn dia... sorry.. i will never say sorry to that ***** because ***** not deserve it. Want my apologize? Never... I will never forgive and never forget.. only for that damn thing. Want to know why, because ****** had hurt a lot about me.

Bloggie...

Aku rasa ni je lah yang mampu aku cakap sekarang... Selebihnya... Nanti2 lah aku cakap lagi...

p/s : Relaks... Calm down... jangan biarkan emosi menganggu ko. Think wisely babe...

5 comments:

  1. nm nya sawai? sabar meh aok. titih jak kata hati d. pa yg d rasa btul, d titih jak. soe la..ku advice d tnpa ku nmu pahal....ehehe...

    ReplyDelete
  2. bc la something tu yg menganggu aku... aku pen nda mu keni ka madah. hurm...susah ati ku ngenang ke hal tu laban tai tu berkait ngau org lam rmh... sakit amat..... harap semua tu aku ulih lepas jak la... huhu....
    its ok... ndai acau nyak

    ReplyDelete
  3. ya la grace. mmg dlm dilemma ktai laban ya. spt yg ku padah, titih jak kata hati. ang la d stress gara2 hal nya...

    ReplyDelete
  4. ya lah... ku ditu yg stress. t plai unimas din ndai ku mikir ke tai nya ndar.. so, kira btul la pilihan ku ambi antarsesi kali tu.. nda la terganggu jiwa dan raga.. t ulih ku ka lari jauh2... mungkin org mdah aku melarikan diri ari masalah... tp aku bc sebab nama kebuah aku bakanya...
    huhuhu

    ReplyDelete
  5. sbr...sawai k..pngidup, nti ndai masalah cg nda sah....nda slh mlarikan dri buat seketika janji untak tenang...wlau apa2 pn..nti ngasai ka nyabak..nyabak jak..seilu2 tau mh..janji ati puas....

    ReplyDelete

:: Side Dish ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...