Skip to main content

...zZzzZZzZzzz...

Great!! aku tido dari pukul 4 ptg n bgn jam 2 pgi. bgs sgt2!! kunun nya nak tdor sejam dua je...tau2 lbh dari tu aku tido...apuuu....mngkin sbb aku x tdo ga mlm td kut tu la boleh tdo 10 jam...adeh2..

hurm....takpe...selagi aku masih bernafas..aku trskan aktiviti aku dgn baik..hehehe.. kisah semalam mmg beri pngajaran yg sgt mendlam..bnda mcm tu je bt, si arwah jadi popular.. hurm...

Hidup ni bukan hidup sebenarnya kalau xde masalah. Dalam kehidupan kita ni, semua nya terletak di tangan kita sendiri mcam mn kita nak aturkan jalan yg kita ambik nnt. Dugaan, cabaran, semua tu untuk mendewasakan kita sedikit demi sedikit. Biar mcam mana pun kita cuba elakkan, perkara macam tu mmg akan datang kat kita. Tu lah keluar pepatah.."semua ni ujian dari TUHAN".. nak x nak, mmg kita jwab ujian dari Tuhan..sbab tu ujian wajib. Bila sbut bnda mcm ni, teringat pla aku dgn kata2 kawan aku yg dia sebut "semua ni dah takdir"... tapi bagi aku, ada sesetengah perkara je boleh jadi takdir. Sesetengah lagi bukan takdir. Bukanlah aku cakap yang apa yang kawan aku bgtau tu salah..tak salah. Cuma ni pendapat aku je lah. Kalau benda yang berkaitan dgn takdir2 ni...sbnarnya tu pon lbh kurang sama ga samada kita nak ubah takdir kita atau pun. Sebenarnya kita sendiri boleh ubah takdir kita. Mungkin ada tersurat dan tersirat yang kita jadi macam tu, cuma terpulang kita nak ikut "takdir" yang dah Tuhan bagi atau kita nak tukar atau ubah "takdir" yang ada,. Aku percaya, DIA pun mesti nak tgk kita berusaha utk ubah takdir and bukan ikut bulat2 apa yg dia dah bagi. Kehidupan kita, kita yang tentukan.

Overall, its all depend on us which path we want to take. The easy way or the hard way. But i'm really sure, if we choose the hard, we will get something that we never regret about it for the rest of our life..

"TEPUK DADA, TANYA SELERA" ......

HEhehe...:D

Comments

Popular posts from this blog

:: Sabar ::

dear bloggie.... Sabar. Itu lah yang aku dapat bertahan sekarang ni. Kesabaran aku betul-betul diuji. Kalau dilihat dgn dlm lagi, hal ni memang hal kecik. Tapi sekecik mana pun hal ni, suatu hari nanti memang akan jadi besar. Pasal sabar..aku rasa aku dah cukup sabar dah dengan sikap seseorang ni. Selama ni, aku memang respect dia as a friend. And aku memang sentiasa bersedia je if dia memang btul2 perlukan aku. I always there. But, what that fella had done to me yesterday, really really really make me feel uneasy. Oh my goodness. It seems like i make a really BIG mistake. Hurm... Yes, i admit i make a mistake for what i had ask..but... IDK... So, apa aku kena buat? Ini bukan soal sapa minta maaf dgn sapa. NO.. Aku x kisah pun hal tu tp aku pun ada hati dan perasaan. Keadaan aku sekarang betul2 diuji. And aku betul2 tersepit dgn keadaan ni.. Aku x salahkan sapa2 dalam hal ni. Agak2nye aku kena nuetral dlm hal ni. (Tp, selama ni aku rasa aku x sokong mana2 ant dua tu). Aku lebih kepada

..the followers...and the readers....

... ..... ......hehehe...aku br perasan followers aku adalah org yg aku knl... hehehe... guys, i ada permintaan ngn u ol..hehe.. permintaan i...(mngkin sma gak ngn member lain...hehehe...)... apa2 yg dicoret dalam blog ni biar lah dlm blog ni je k? dah baca, diam2 je...anggap mcm baca teori2 social scientist mcm yg aku baca selama ni...hehehee.... same goes to the readers la... hehehe... aku x kisah korang nak baca sbb tu la aku buat blog... tp bnda lam blog, biar lam blog...xperlu la bising2 kt luar... hehehe... terutamanya blog aku la... blog org lain aku x tau..hehehehehe.... anyway, have fun with my blog k?? ok..ok... mood stdy dah dtang...

me and T.O.P BigBang...!! edited!!

editing punya pasal.... yang ni aku edit sendiri... hahahaha kamsahamida untuk Bita unni..sebab dia edit pic i ngan T.O.P.. hehehe.. suka sgt2...!! hahahaha