SHARING OF THOUGHT

Life is really miserable. Ups and downs is always there. At the same time it helps us a lot to stand up still and moving forward. We may falling down a lot but yet we still try to stand up again. No matter what.

Thursday, March 31, 2011

...zZzzZZzZzzz...

Great!! aku tido dari pukul 4 ptg n bgn jam 2 pgi. bgs sgt2!! kunun nya nak tdor sejam dua je...tau2 lbh dari tu aku tido...apuuu....mngkin sbb aku x tdo ga mlm td kut tu la boleh tdo 10 jam...adeh2..

hurm....takpe...selagi aku masih bernafas..aku trskan aktiviti aku dgn baik..hehehe.. kisah semalam mmg beri pngajaran yg sgt mendlam..bnda mcm tu je bt, si arwah jadi popular.. hurm...

Hidup ni bukan hidup sebenarnya kalau xde masalah. Dalam kehidupan kita ni, semua nya terletak di tangan kita sendiri mcam mn kita nak aturkan jalan yg kita ambik nnt. Dugaan, cabaran, semua tu untuk mendewasakan kita sedikit demi sedikit. Biar mcam mana pun kita cuba elakkan, perkara macam tu mmg akan datang kat kita. Tu lah keluar pepatah.."semua ni ujian dari TUHAN".. nak x nak, mmg kita jwab ujian dari Tuhan..sbab tu ujian wajib. Bila sbut bnda mcm ni, teringat pla aku dgn kata2 kawan aku yg dia sebut "semua ni dah takdir"... tapi bagi aku, ada sesetengah perkara je boleh jadi takdir. Sesetengah lagi bukan takdir. Bukanlah aku cakap yang apa yang kawan aku bgtau tu salah..tak salah. Cuma ni pendapat aku je lah. Kalau benda yang berkaitan dgn takdir2 ni...sbnarnya tu pon lbh kurang sama ga samada kita nak ubah takdir kita atau pun. Sebenarnya kita sendiri boleh ubah takdir kita. Mungkin ada tersurat dan tersirat yang kita jadi macam tu, cuma terpulang kita nak ikut "takdir" yang dah Tuhan bagi atau kita nak tukar atau ubah "takdir" yang ada,. Aku percaya, DIA pun mesti nak tgk kita berusaha utk ubah takdir and bukan ikut bulat2 apa yg dia dah bagi. Kehidupan kita, kita yang tentukan.

Overall, its all depend on us which path we want to take. The easy way or the hard way. But i'm really sure, if we choose the hard, we will get something that we never regret about it for the rest of our life..

"TEPUK DADA, TANYA SELERA" ......

HEhehe...:D

No comments:

Post a Comment

:: Side Dish ::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...