Skip to main content

Enjoying My Holiday n Christmas!!

hehe...ikuti rentetan perjalanan percutian ku... yeah!

18hb dis 2010 - aku n family bertolak dr jb kira2 pkul 10 pagi mcm tu la. sbb kereta lmbt ambik dari servis center. kitaorg pnjm keta uncle aku nk g cuti2. mula2 aku driving... hehe..smpai lah ke hentian kpg bemban. pastu dady aku drive. jalan2, masuk smpg Genting Highlands.. smpai kat pncak kira2 pkl 5 ptg. nak pegi booking bilik, aduyai! FULL HOUSE! penuh... huhu... pegi cari kat area2 yg lain pon sma gak. semua penuh. yelah, musim cuti sekolah bah. mmg pnh. tmbah plak kena hjg minggu. ney! parai kitai. terpaksa la kitaorg turun dri genting pergi ke bandar bentong. cari hotel murah. situ pon satu hal, cari pnya cari pon sama...penuh...huhuhu.... dah lah bdn pnat. kena cari hotel lagi....adeh! last2, dpat gak jmpa satu hotel ni.. tersorok. mn nmpak. nsb baik lalu kat situ, klau x....x tau la tdor kat mna. dah chck in apa smua, makan. trs aku tdo. letih wei.....

19hb dis 2010 - argh! bgn awal pagi...nk pegi genting. melepaskan niat di hati utk bermain sepuas2nya kat genting...hehehe...naik lagi skali g genting. haha..kali ni kitaorg parking keta kat stesen kereta kabel, Genting Skyway..kitaorg naik keta kabel g theme park. yeah! pergh...cuaca kt situ x yah ckp la...mmg sejuk giler!! smpai kt atas, beli tiket, apa lagi..enjoy la!!! hehehe... first time naik flying coaster. game ni ala2 roller coaster la, cma nm dia flying coaster n kitaorg kena meniarap...adeh! gerun wei.. aku menjerit2 je... x sanggup nak tgk... huhu... pstu pegi plak kat satu lgi game ni., nma dia Space Shot.. ketinggian bnda ni kira2 setinggi bangunan 10 tingkat. apu.... masa dia bawa naik atas tu, mmg best lah... skali dia turun.....aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....seram!! rsa mcm kena buang dari bangunan je.... apu apu...aku mcm biasa la....terjerit2....mak aku ckap, Rsa mcm jantung kena ambik org pastu dia bg balik...hahahha... tp mmg enjoy la... aku ngn adik aku yg no 2 tu nk bawa kitaorg pegi snow world...tp xsempat. tmbh plak barisan pon mmg dh pnjg giler...adeh... batalkan je la hasrat murni tu... huhuhu... siap smua, kitaorg trs direct pegi bndar mentakab....stay 1 malam kt situ. tmpt kelahiran adik2 aku yg kcik 2 org tu..hehe....mlm pegi makan...dh mkan...mcm biasalah, tdur!

20hb dis 2010 - pagi ni bgn awal... nk pegi ipoh...sblm tu nak lalu tmpat lama kitaorg tngal..oh...rindunye aku... lalu dpan sekolah lama aku... SEKOLAH KEBANGSAAN SG. KOYAN, KUALA LIPIS...mmg rindu giler... smpat gak aku amik gmbr dpn skolah aku. mmg bnyak perubahan la sekolah tu dr sgi landskap... bgunan msih kekal sma...hehe....dh bergenang2 ai mata aku...aku than je..hehehe... den, trs amik jalan pos betau nak pegi ipoh. otw nk pegi ipoh tu kitaorg kena lalu cameron higland lu...oh, kira advance la utk kitaorg...hehehe.... situ jlan mmg berbelit2 la...berpusig2...kpala aku pon dh pening. tp kwasan tu mmg cntik... kiri kanan tumbuh-tumbuhan hijau....wow!! mmg cantik la.... smpai kat area cameron, kitaorg smpat la shoping kjp kt situ. beli buah strawberi...mamy aku pegi borong teh cameron...nk bawa balik sarwak.. hahaha... bkn selalu kan... lgpon murah...hehehe... bedal je lah... hehe...dah siap beli, kitaorg meneruskan perjalanan pegi ipoh... masa dlm perjalanan tu, kitaorg smpat lah tgk bekas2 bas eksiden yg bawa pelancong thailand. masa tu x tau lgi status bas yg eksiden tu. dah smpai kt ipoh tu, bos besar hotel kitaorg menginap tu yg bgtau ada bas eksiden. aduh2,...mmg trok la...kesian kt mangsa2...hurm...hati2 lah di jln raya.. ingatlah org yg tersyg....huhu.... kt ipoh, chck in, makan,...den tdor...adeh! langkawi dalam kpala otak dah.... hehehe...

21hb dis 2010 - pagi ni smgt bgn pagi.. nk pegi langkawi bah....dh check out smua...trs bertolak ke alor star. member aku ckp masuk alor star den p kuala kdah.. hehehe....(thnks miza sbb mmbantu)...mmber aku ni la tolong bgtau mcm mn nk pgi sana...hehehe... dari ipoh ke alor star ada lah dlm 3 jam cmtu... dh masuk alor star, cari k.kedah...heheheh...sdah jmpa... den, ada la org ni tnya kitaorg....rupa2nya pak cik tu attenden parking x bertauliah kat situ...yg cari makan dgn menjaga keta2 pelancong smntara pelancong p langkawi...pak cik tu pon tolong2 lah knalkan kitaorg dgn satu agen ni.. (nk cari makan bah, pandai2 lah) ... agen ni pon dia adjust la pelayaran kitaorg utk satu hari kt p. langkawi. kitaorg akan pegi p.beras basah, p. dyg bunting ngan satu lgi tmpt yg ada burung helang... dh beli tiket feri, tunggu feri den kitaorg pon naik feri p langkawi.... jap...ada smbungan..nnt aku sambung lgi la...ngntok dh ni.... k?? hehhe...pnjg ceta ni...

Comments

Popular posts from this blog

:: Sabar ::

dear bloggie.... Sabar. Itu lah yang aku dapat bertahan sekarang ni. Kesabaran aku betul-betul diuji. Kalau dilihat dgn dlm lagi, hal ni memang hal kecik. Tapi sekecik mana pun hal ni, suatu hari nanti memang akan jadi besar. Pasal sabar..aku rasa aku dah cukup sabar dah dengan sikap seseorang ni. Selama ni, aku memang respect dia as a friend. And aku memang sentiasa bersedia je if dia memang btul2 perlukan aku. I always there. But, what that fella had done to me yesterday, really really really make me feel uneasy. Oh my goodness. It seems like i make a really BIG mistake. Hurm... Yes, i admit i make a mistake for what i had ask..but... IDK... So, apa aku kena buat? Ini bukan soal sapa minta maaf dgn sapa. NO.. Aku x kisah pun hal tu tp aku pun ada hati dan perasaan. Keadaan aku sekarang betul2 diuji. And aku betul2 tersepit dgn keadaan ni.. Aku x salahkan sapa2 dalam hal ni. Agak2nye aku kena nuetral dlm hal ni. (Tp, selama ni aku rasa aku x sokong mana2 ant dua tu). Aku lebih kepada

..the followers...and the readers....

... ..... ......hehehe...aku br perasan followers aku adalah org yg aku knl... hehehe... guys, i ada permintaan ngn u ol..hehe.. permintaan i...(mngkin sma gak ngn member lain...hehehe...)... apa2 yg dicoret dalam blog ni biar lah dlm blog ni je k? dah baca, diam2 je...anggap mcm baca teori2 social scientist mcm yg aku baca selama ni...hehehee.... same goes to the readers la... hehehe... aku x kisah korang nak baca sbb tu la aku buat blog... tp bnda lam blog, biar lam blog...xperlu la bising2 kt luar... hehehe... terutamanya blog aku la... blog org lain aku x tau..hehehehehe.... anyway, have fun with my blog k?? ok..ok... mood stdy dah dtang...

me and T.O.P BigBang...!! edited!!

editing punya pasal.... yang ni aku edit sendiri... hahahaha kamsahamida untuk Bita unni..sebab dia edit pic i ngan T.O.P.. hehehe.. suka sgt2...!! hahahaha